Przewaga Toyoty nad konkurentami rośnie
Według wyliczeń Kantar Millward Brown wartość marki Toyota zmniejszyła się w ciągu roku o 2%, jednak jej przewaga nad drugą marką motoryzacyjną w rankingu wzrosła o 1,437 miliardów dolarów.
Toyota w czołówce najbardziej wartościowych marek
Najwyższą wartość marki Toyota w branży motoryzacyjnej potwierdzają wszystkie zestawienia wartości marek, takie jak „The World's Most Valuable Brands” magazynu Forbes czy „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” firmy konsultingowej Brand Finance. Z badań tych wynika także, że Toyota należy do czołówki najbardziej wartościowych marek na świecie.
Pozycja |
Pozycja na liście TOP100 |
Marka |
Wartość w mld USD |
1 |
30 |
Toyota |
28,660 |
2 |
35 |
BMW |
24,559 |
3 |
40 |
Mercedes-Benz |
23,513 |
4 |
83 |
Ford |
13,065 |
5 |
91 |
Honda |
12,163 |
6 |
100 |
Nissan |
11,341 |